Having a strong brand is important in winning the market competition. As an identity and company's asset, a brand needs to offer the distinguished value that will be the consumers' choice that stays on the top of their mind. In understandng and implementing the branding consept, a marketer needs to comprehend that the new wave of marketing 4.0 has begun.
Global marketing is a marketing technique with a broader market-scale focus, namely international/ inter-country markets. Having a competitive advantage and understanding socio-cultural practices in the destination country during marketing 4.0 provides excellent opportunites for business practitioner to compete in this era's global market. So far, global marketing is synonymous with foreign cha…
Buku ini membahas konsep dasar manajemen pemasaran global ; tahap pengembangan perusahaan transnasional, ekonomi global; lingkungan sosial budaya yang dapat mempengaruhi praktik pemasaran global melalui kacamata budaya; lingkungan politik, legal dan peraturan dengan pembahasan hukum internasional pasar global dan pembeli; strategi memasuki pasar global; saluran pemasaran global dan distribusi, …
Customer Relationship Management (CRM) merupakan suatu strategi perusahaan dalam menjalin hubungan dengan pelanggan. Buku ini merupakan lanjutan dari buku saya yang pertama yaitu CRM dan MPR Hotel. Hanya saja buku ini lebih dititik beratkan kepada CRM dan bagaimana CRM ini diimplementasikan pada UMKM. Selama ini CRM identik dengan penggunaan teknologi yang canggih dan mahal, padahal dalam kenya…